تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله بررسی عوامل پیش‌بینی بین فردی مربوط به کیفیت ارتباطی مشاوره – نشریه امرالد

عنوان فارسی: بررسی عوامل پیش‌بینی بین فردی مربوط به کیفیت ارتباطی مشاوره
عنوان انگلیسی: Examination of the interpersonal predictors of mentoring relational quality
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 24 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 29
سال انتشار : 2014 نشریه : امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8242 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 869.92Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی و مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روانشناسی صنعتی و سازمانی
مجله: توسعه حرفه ای بین المللی - Career Development International
دانشگاه: گروه مدیریت، دانشگاه مرکزی آرکانزاس، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: مهارت سیاسی، حداقل مربعات جزئی، تمامیت رفتاری، شناسایی حرفه‌ای
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مشاوره و آموزش ارتباطی

دانشگاه به‌عنوان یک زمینه

بررسی ادبیات و فرضیه‌سازی

MRQ

پیامدهای MRQ

عوامل پیش‌بینی بین فردی MRQ

روش

معیارها

نتایج

تجزیه‌وتحلیل مقدماتی

مدل سنجش

برآورد پارامترها و فرضیه‌ها

بحث و بررسی

یافته‌ها و کمک‌های مفهومی

نقاط قوت و محدودیت‌ها

کمک‌های عملی

نتیجه‌گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Purpose – A continued focus in organizational research has been on career development, and mentoring has been identified as a key determinant of career success. The purpose of this paper is to focus on the interpersonal dynamics which contribute to variations in the effectiveness of mentoring support behaviors. Specifically, the effects of mentoring relational quality (MRQ) (i.e. affective perceptions held by mentors and prote´ge´s) on mentoring behaviors (i.e. vocational and psychosocial) as well as professional identification are considered. Interpersonal skills (e.g. behavioral integrity and political skill) of mentors and prote´ge´s are examined for their impact on MRQ. Design/methodology/approach – Utilizing matched dyadic survey data from 100 mentor-prote´ge´ pairs in academe (i.e. dissertation chairs and doctoral candidates or recent doctoral alumni), partial least squares was used to test the research model. Findings – Results support MRQ as an integral component in mentoring dynamics. MRQ for mentors and prote´ge´s was significantly linked with mentor support behaviors provided and received, respectively. Mentors’ perceptions of MRQ were predicted by prote´ge´s’ behavioral integrity and mentors’ political skill. Similarly, prote´ge´s’ political skill and mentors’ behavioral integrity significantly predicted prote´ge´s’ perceptions of MRQ. Further, mentors and prote´ge´s reported higher levels of professional identification when MRQ was high. Originality/value – This study links affective and behavioral perspectives of mentoring, revealing the importance of interpersonal skill in career development. The interpersonal dynamics characteristic of mentor-prote´ge´ interactions determine the extent to which mentoring support behaviors may actually be provided by mentors and received by prote´ge´s.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف – در تحقیقات سازمانی، توسعه‌ی حرفه‌ای به‌طور مداوم موردتوجه قرارگرفته است و مشاوره و آموزش به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت شغلی شناخته‌شده است. هدف این مقاله تمرکز بر پویایی‌های بین فردی است که در تنوع اثربخشی رفتارهای پشتیبانی آموزش نقش دارند. به‌طور خاص، اثرات کیفیت ارتباطی آموزش (MRQ) (برداشت‌های مؤثر توسط مربیان و شاگردان) بر رفتارهای آموزش (رفتارهای حرفه‌ای و روانی اجتماعی) و هم‌چنین شناسایی حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شوند. مهارت‌های بین فردی (به‌عنوان‌مثال، تمامیت رفتاری و مهارت سیاسی) مربیان و شاگردان در رابطه با تأثیر خود بر MRQ موردبررسی قرار می‌گیرند.

طراحی / روش‌شناسی/ رویکرد- با استفاده از داده‌های نظرسنجی دوتایی تطبیق یافته که مربوط به 100 جفت مربی – شاگرد در دانشگاه می‌باشند (به‌عنوان‌مثال، مشاور پایان‌نامه و داوطلبان دکترا یا فارغ‌التحصیلان اخیر دکترا)، حداقل مربعات جزئی برای بررسی مدل پژوهش به کار رفتند.

یافته‌ها – نتایج به‌دست‌آمده از MRQ به‌عنوان یک جزء جدایی‌ناپذیر در پویایی مشاوره پشتیبانی می‌کنند. برای مربیان و شاگردان، MRQ به‌طور قابل‌توجهی با رفتارهای پشتیبانی ارائه‌شده و دریافت شده در ارتباط است. برداشت‌های مربیان از MRQ به‌واسطه‌ی تمامیت رفتاری شاگردان و مهارت سیاسی مربیان پیش‌بینی می‌شدند. به‌طور مشابه، مهارت سیاسی شاگردان و تمامیت رفتاری مربیان به‌طور قابل‌توجهی در پیش‌بینی برداشت‌های شاگردان از MRQ نقش دارند. علاوه بر این، زمانی که MRQ بالا بود، برای مربیان و شاگردان سطوح بالاتری از شناسایی حرفه‌ای گزارش‌شده است.

اصالت / ارزش – این مطالعه دیدگاه‌های عاطفی و رفتاری مربی را به یکدیگر مرتبط می‌سازد که نشان‌دهنده‌ی اهمیت مهارت بین فردی در توسعه‌ی حرفه‌ای است. ویژگی پویایی‌های بین فردی تعاملات مربی و شاگرد به تعیین میزان رفتارهای پشتیبانی ارائه‌شده توسط مربی و دریافت شده توسط شاگرد کمک می‌کنند.