ترجمه مقاله بررسی سطح افسردگی، اضطراب و استرس در میان دانشجویان مقطع کارشناسی موسیقی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله بررسی سطح افسردگی، اضطراب و استرس در میان دانشجویان مقطع کارشناسی موسیقی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بررسی سطح افسردگی، اضطراب و استرس در میان دانشجویان مقطع کارشناسی موسیقی: مورد مطالعه در ترکیه
عنوان انگلیسی
Undergraduate Music Student's Depression, Anxiety and Stress Levels: A Study from Turkey
صفحات مقاله فارسی
7
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2012
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8176
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی عمومی و روانشناسی بالینی
مجله
علوم اجتماعی و رفتاری - Social and Behavioral Sciences
دانشگاه
دانشگاه Uludag، دانشکده آموزش، گروه هنرهای زیبا، ترکیه
کلمات کلیدی
افسردگی، اضطراب، استرس، DASS-42، دانشجویان کارشناسی ارشد
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
روش
شرکت کنندگان
ابزار
نتایج
ویژگیهای شرکت کنندگان
بحث و نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The aim of this study was to assess the depression, anxiety and stress levels of undergraduate music students and to describe the mood differences with respect to some of the demographic variables. The study group consisted of 160 participants 33.7% of whom were male. The correlations between depression-anxiety (r=.81; p<.01), anxiety-stress (r=.85; p<.01) and depression-stress (r=.78; p<.01) were significant. There was no statistically significant relationship between gender and depression, anxiety or stress. The depression, anxiety and stress levels of 4 th grade students were found to be higher than others. Students with bad economic status had higher depression levels than those with moderate or good economic status.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف این پژوهش بررسی سطح افسردگی ، اضطراب و استرس دانش آموزان موسیقی در مقطع کارشناسی و همچنین شرح تفاوت های روحیه ای با در نظر گرفتن برخی متغیرهای جمعیت شناختی (فردی) است. این گروه مطالعه شامل 160 شرکت کننده بود که 33.7% آنها مذکر بودند. ارتباط بین افسردگی – اضطراب (r=.81; p<.01) و اضطراب – استرس (r=.85; p<.01) و استرس – افسردگی (r=.78; p<.01) معنی دار بودند. از لحاظ آماری ارتباط معنی داری بین جنسیت و افسردگی ، اضطراب و یا استرس وجود نداشت. سطح افسردگی، اضطراب و استرس دانش آموزان سال چهارم نسبت به سایرین بالاتر بود. دانش آموزان با موقعیت اقتصادی نامساعد سطح افسردگی بالاتری نسبت به وضعیت اقتصادی خوب یا سطح متوسط داشتند.

بدون دیدگاه